New York, del 2


Vi letade upp ett gluenfritt bageri
 

Där jag köpte min livs första panini. Även en brownie och en mini-cupcake fick hänga med
 

Becca gick till Magnolia bakery
 

Och köpte en av deras berömda cupcake
 

Sedan strosade vi runt i central park
 

 

 

 

Sköldpaddor och änder på samma sten
 

 

Ännu mer pinkberry såklart
 

Och sista måltiden i New York bestod av Shake Shack
 

Shake Shack
 


Den här gången bodde jag lite längre ner på Manhattan än förra gången. Senast bodde vi ju i Midtown, men nu mer ner mot Soho. Det är en väldigt mysig del tycker jag och nära till ett stort utbud av roliga butiker och bra restauranger.
En av dagarna bestämde vi oss för att åka upp till Central Park och bara hänga där i några timmar. Vi letade upp ett glutenfritt bageri som min syster hade hittat på nätet. Där fanns verkligen hur mycket som helst och jag hade lätt kunnat köpa med mig hela sortimentet. Men så roligt skulle vi inte ha utan jag nöjde mig med panini, en mini-cupcake och en brownie. Becca köpte också med sig lunch och fika, och så tog vi tunnelbanan upp till central park där vi först åt och sedan strosade runt!
Sista dagen åt vi veckans andra lunch på Shake Shack. Hamburgerhaket i Madison Square Park! Jag var bara tvungen att smaka deras Cheesefries! Mums! De har även tokgod lemonad och milkshake!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0