Sunday afternoon.

Så var denna helgen slut om några timmar. Min helg har varit bra! I fredags kom Niklas syster med pojkvän och min syster hit. Vi lagade pizza och slappade i soffan framför x-factor.
Min lördag började mindre bra. Eller först var det lugnt. Jobbade lite på förmiddagen och sedan skulle jag fixa syrrans hår. Skulle testa en nyansering från en ny sorts färg från wella. Det gick minst sagt åt helvete och ni skulle sett min panik när jag kollar ner på min systers hår och ser att det är smurfblått! Helt sjukt! Det skulle bli en kall lite sandig ton på det. Och så blev det uppenbarligen inte. Lyckades lösa situationen och hon slapp gå därifrån med smurfblått hår, utan blont som vi önskade.
Sedan tar det inte lång tid innan Niklas ringer och säger att Vincent har svalt en joystick från x-box handkontrollen. Jippi liksom! Han tryckte i honom sparris och ringde slöinge djursjukhus som sa att vi kunde vara lugna och att det antagligen inte var någon fara. Så nu går vi spänt och väntar på om den ska komma ut den naturliga vägen. Mysigt va? Så är det att ha en busig hund.

Dagen fortsatte däremot lugnare. Jag kom hem, vi bjöd alla på Carnita tacos och sedan såg vi på Så mycket bättre. Spelade lite spel och drack öl. Trevligt!

Idag har varit en lugn skön dag. Just nu ligger Vincent i mitt knä och sover, Niklas tittar på fotboll på iPaden och jag tittar på Sunes jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0