Isla De Holbox - del 1

Det första vi möttes av när vi kom ut på baksidan av hotellet
Hotellets solplats
En Sol-öl och uno på uteplatsen
Jag trivdes i hängmattan
En promenad på den nästan öde stranden
"Slowfood restaurant"
Ön hade en egen glassfabrik som vi köpte glass ifrån.
Tokmysig hotellfoajé!

Efter en vecka i Playa del Carmen kördes vi med taxi till Chiquila där en liten färja tog oss över till ön Isla de Holbox, en liten fiskeö med få invånare. På den lilla bryggan blev vi hämtade med golfbilstaxi som körde oss på dom guppiga sandvägarna till vårt hotell Villas paraiso del mar. Det var minst sagt konstigt att komma till den orörda ön där det i stort sätt bara var lokalbefolkning överallt när man nyss varit i Playa del Carmen där det är mycket turism och hålligång! Men samtidigt otroligt skönt för allt var så tyst, lugnt och avkopplande. Vårt hotell var det mysigaste någonsin och låg några meter från havet. Behöver jag ens skriva att vi trivdes i paradiset?

Kommentarer
Postat av: Sandra igen

totalt underbara foton. Jag dör av avund.

2011-03-23 @ 02:08:26
URL: http://sandrasss.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej! Hittade din blogg när jag letade mexicoresor! Fina bilder! Åkte ni med nåt bolag eller bokade ni allt själva?

Svar: Hej! Tack så mycket! Vi bokade en kombinationsresa på Fritidsresor! Så en helt vanlig charter! :)
Amanda

2012-09-14 @ 17:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0