Måndagsaktiviteter!

I måndags hade både Linda och jag lyxen att vara lediga så vi lånade Idas bil och körde in mot skogarna. Vi besökte en blommor/inredning/loppis-butik i Knäred där jag till min stora lycka hittade mina efterlängtade renhorn (äntligen!) för en billig peng och Linda fyndade en matta. Efter den lilla visiten så snörade vi av oss conversen och hoppade i gummistövlarna för lite svampletning i skogen. Inte heller i år fann vi det där gula guldet som folk säger ska finnas i skogen (jag tror ärligt talat att gula kantareller är ett påhitt) men däremot lärde Linda mig hur trattkantareller ser ut när vi hittade det. Så ja, en liten omgång trattkantareller blev det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0