Mitt liv som...

...glutenintolerant. Ja, för den som inte visste det så är jag glutenintolerant. Jag har haft det sedan jag var liten och har liksom vant mig vid det hela om man säger så.
I går åt jag för första gången i mitt liv tacos i mjuka tortillabröd. Annars äter jag alltid tacos med nacho-chips eller hårda skal. Såna här vardagliga grejer för andra är betydelserika saker för mig.
Det var min snälla mamma som beställde från en internetsida som hon hittat där man kan beställa hem glutenfria produkter. Hon köpte även godisremmar och lakritssnören och jordgubbssnören som jag heller aldrig ätit.
Hursomhelst. Jag gjorde en ganska kul jämförelse i går under tacosätandet. Niklas åt också tortillabröd och det var en förpackning med 8 bröd för 17 kronor. I storlek är dom ungefär 20cm i diameter.
Mina tortillas däremot, var också en förpackning med 8 bröd och storleken på kanske knappt 15cm i diameter. Men vet ni vad mina bröd kostar? 50 spänn! Är inte det rätt sjukt egentligen?


Niklas bröd vs. mitt bröd


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Om jag hade bott närmre hade jag gett mig på ett försök att baka sådana åt dig kära syster!

2010-05-11 @ 23:06:14
URL: http://rebeccalagarmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0