F R E E

I dag har jag vart ledig. Jag tänkte i dag på morgonen att jag skulle vara lite duktig och ge mig ut och springa en sväng. Jag skäms. Min kondition är så fruktansvärt dålig och jag höll på att trilla av pinnen efter typ 5 minuter. Jag kämpade lite längre men till slut gick det inte mer. Tänk att jag idrottade jämt jämt jämt för några år sedan. Hade ni slängt in mig på en tennismatch eller innebandymatch i dag hade jag antagligen bara orkat en femtedel av matchen innan jag skulle svimmat. Hur kan man låta det gå såhär långt? Jisses alltså.

Så nu har jag satt upp ett mål. Innan min semester i sommar ska jag orka springa hela min tänkta joggingrunda. Någon som kan komma med lite motivationstips kanske? Jag HATAR att springa egentligen för jag tycker det är så himla tråkigt. Så snälla snälla ni, ge mig tips. Ni brukar vara dåliga på att kommentera men nu ber jag på mina bara knän. GE MIG TIPS FÖR BÖVELEN!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag hatar också att springa! Därför går jag på spinning i stället. MEN! Jag ska springa blodomploppet om två veckor och i fredags skulle jag "provspringa". Förutom en gryyym träningsvärk sen onsdagens träning och lite smärta i vaderna så gick det väldigt bra! Efter nästan 6 km orkade inte benen mer, men konditionsmässigt hade jag orkat en bit till.



Så.... Vad är då mitt tips till dig? Jobba upp din kondition i en träningsform som du gillar och tycker är rolig. Då blir det i alla fall lättare att jogga. Sen att det kanske inte är så mycket ROLIGARE, men LÄTTARE!

2010-05-18 @ 08:55:42
URL: http://rebeccalagarmat.blogg.se/
Postat av: sandra

vi kan springa tillsammans så får vi upp motivationen. Min kropp och kondis är under all kritik!

2010-05-18 @ 09:13:43
URL: http://sandrasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0