Trångsynta Halmstadbor var det någon som sa.

Nu ska jag skälla lite. Och det får bli här.
Ibland blir jag så trött. Många klagar på att Halmstad är tråkigt på hösten/vintern/våren när det kommer till att gå ut på helgerna. Att allt är samma och bla bla bla. Men så igår kommer vi till Mårtensson och X-cider har dragit upp ett rejält dj-bås och laddat för succé. In kommer två tjejer som är dj:s och börjar spela riiiiktigt grym musik. Men vad händer? Jo, efter kanske 20 minuter börjar folk droppa av från det dansgolvet och man ser genom rutorna att schlager-golvet är helt knökat. Kvar står vi, kanske 15 pers, och dansar. 
Vad gick fel säger jag då? 
Jag vet ärligt talat inte. Det är klart att inte alla kan tycka om housemusik och vilja dansa till det. Det förstår jag också. Men hallå? 15 pers? Är det bara turister som är på måndagsklubben på sommaren och lyssnar på sån här musik? Schlagergolvet är ju där vartenda vartenda helg. Och här kommer äntligen något nytt och då är det ändå det som alltid varit och alltid kommer att va som lockar mer. Jag tycker bara att det är tråkigt att man klagar och sen när något väl händer så är man ändå inte intresserad. Eller så var det helt enkelt bara dom som brukar dansa på schalgergolvet och gillar det som var ute i går. Vad vet jag? 
Jag tror faktist inte att dom tjejerna kommer vilja sätta sin fot på en nattklubb i Halmstad igen. Tråkigt.

Förlåt för min bitterhet men jag ville bara få det skrivet. 
Jag hade hur som helst en helt grym kväll i går och dansade tills fötterna strejkade och svetten rann!


Kommentarer
Postat av: sandra

Bra skrivet Amanda! Jag pendlade lite fram och tillbaka mellan dansgolven. jag är ju en sån som gillar att skråla med till låtarna, så jag är lite mer lagd för schlagergolvet ;)

2010-12-04 @ 17:12:44
URL: http://sandrasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0