Snåljåpens försvinnande

Nu ska jag vara ärlig och berätta för er att i samma stund som jag startade mitt företag blev jag ordentligt snål. Eller snål och snål. Ekonomisk kanske? Hur som helst. Kläder har jag köpt när jag behövt kläder till jobbet = billiga och bra tröjor från gina tricot som jag inte behöver gräma ihjäl mig av om jag får en färgklick hit eller dit. För det är ju så det är i mitt yrke. Trodde jag skulle börja böla när jag såg att jag fått en liten blekningsfläck på min vackra Odd molly tunika. Men så är det ju.
Men så härrom dagen kom jag underfund med att nu jäklar Amanda sofie har du jobbat häcken av dig i 1 1/2 år och i stort sätt inte unnat mig någonting som jag verkligen verkligen vill ha. Som jag kunde göra förr.
Så nästa gång jag ska shoppa ska jag köpa ett plagg som får kosta vad det vill. Okej, jag har en gräns förstås. Men det kommer jag ändå inte överskrida.

Jag har hittat lite trevliga jackor, tröjor och tunikor från odd molly som jag är lite sugen på...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0