När vi ändå är orealistiska

I förrgår satt jag lite på datorn på jobbet och fick ett jädrans rese-sug. Så jag började kolla lite på flyg till London. Där hittade jag riktigt billiga biljetter men så slog det mig att "Jaa, det hade kanske varit mer spännande att dra till Milano eller Barcelona". Så började jag kolla resor dit. Sedan fick jag syn på att dom hade billiga sista minutenresor till Kanarieöarna och tänkte att det hade ju varit väldans skönt att dra iväg dit en vecka i februari. Så jag klickade runt lite där.
Men så tänkte jag ju det att det kanske hade varit roligare att spara dom pengarna och åka på en ordentlig resa till något ställe som jag verkligen vill besöka och kanske vara iväg i 2-3 veckor. Så jag började kolla resor till Orlando Florida i stället. Tänkte att det hade ju varit vääääldigt härligt. Sedan skulle jag ringa Niklas och kolla vad han tyckte men så kände jag att jag ville kolla upp lite fler förslag. Så då började jag fundera på Indien och Thailand också. Fast Thailand gick i ärlighetens namn bort ganska snabbt. Det lockar mig faktist inte att åka dit.
Tillslut fann jag resemålet the one and only - Dominikanska republiken. Tänk karibien, tänk de vita stränderna som INTE är helt fullsmockade med svenskar där man lätt som en plätt kan stöta på grannen hemifrån helt plötligt, tänk det turkosa vattnet, tänk snorklingen, tänk allt!
Ni kan ju tro att dom skrattade åt mig på jobbet när jag gick från London till Dominikanska.

Och så kommer jag hem. Vet ni då vad Niklas börjar kolla på för resor? Till Madagaskar. Jaha, tänker ni. Jaa, om jag säger som så att de flesta resorna dit kostar ca 50 000 för 2 pers. Jag hittade till exempelt ett flyg+hotell för 119 900 kronor. Ja ni läste rätt.




Ser det inte lockande ut så säg vad! Dominikanska republiken here i come


Kommentarer
Postat av: sandra

Vi har oxå kollat på Dominikanska republiken, inte så fasligt dyrt ifall man åker charter med ving, men att sitta på ett charterhotell känns sådär ;O) Ska läsa på lite mer om landet! Som student är det bara thailand som passar min plånka, men så har vi ju hittat pärlorna ;) Phuket lockar inte mig heller, men koh lipe..aaah,, bara 62 dagar kvar! gaaah!

Ses i veckan? Puss

2009-11-21 @ 18:42:00
URL: http://sandrasss.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Jag får som sagt plats i en resväska!

2009-11-22 @ 22:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0