En stor besvikelse

I dag hände något fruktansvärt. Förra veckan fick jag för mig att jag skulle skicka ett mail till Haribo (ni vet dom som gör godis). Anledningen till detta var dessa otroligt goda jordgubbsbanden som jag upptäckte inte längre innehöll vetemjöl för ett tag sedan. Och som jag sedan den dagen varit förälskade i. Men, så när jag var på Ica Maxi upptäckte jag att dom hade samma godissort där men att det stod att det visst innehöll vetemjöl. Så jag tog tag i saken och skrev ett mail till Haribo och förklarade situationen och i dag hade jag fått svar från VD:ns sekreterare som hade kontaktat Haribo spanien där det produceras och hejhallå. Allt för att få reda på om min nya favoritgodissort verkligen var glutenfri. Och vad tror ni svaret innehöll?! Nej, givetvis tål jag inte dessa godingar.

Och nu tänker ni säkert "Jaha men varför har du inte känt av något då?" Jo, det ska jag svara på. Det kan vara en sådan mängd vetemjöl så att jag inte "känner av det" på samma sätt som om jag skulle sätta mig och käka en kaka eller något. Men det kan vara så att jag varit ovanligt hängig och att det inte varit alls bra för min mage utan att jag märkt av det.

Så det är med sorg i hjärtat jag tar farväl till Pastabasta Jordgubb. Buuuuääääääää



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Stackars lillasyster! Kanske ändrar de innehållet en dag. Det hoppas jag!



Kram

2009-05-20 @ 12:19:59
URL: http://rebeccasfood.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men dem banden du har på bilden är ju inte de samma som dem på hemmakväll ?

2009-05-20 @ 16:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0