Dagens i-land problem: VEM konstruerade herrcykeln?!

Nu är det ju så att min cykel blev pajjad för ett tag sedan och vi har inte hunnit laga upp den ännu! Därför har jag lånat Niklas cykel nu några gånger och jag förundras lika mycket varje gång jag ska slänga mig upp på den vilken otroligt idiotisk konstruktion det är på den. Varför VARFÖR sätta en ram över hela cyklen så enbart en elitgymnast och långben kan ta sig av och på den på ett smidigt sätt? Det var som i dag, när jag lånade den för att ta mig till bussen liten smidigt och lätt. Så kommer jag till en väg som korsar vägen jag kör på, och plötligt dyker det upp en bil och jag hinner tänka "Hur i hela friden ska jag ta mig av denna cykel snabbt och lätt för att inte trilla och slå ihjäl mig?" Och tur nog så såg nog bilföraren mitt ansiktsutryck, just när dessa tankar korsade min hjärna, och stannade snällt. Och så är det alltid. Vid övergångsställen och överallt så stannar folk för att dom tänker säkert hur sjutton jag ska kunna fixa situationen annars.

Vad är det för fel på damcyklen liksom? Och största frågan av alla, VEM kom på att tjejer och killar ska ha olika cyklar. Värdelöst om du frågar mig!


Nu är det jag som kryper ner i sängen och läser tidning!


Kommentarer
Postat av: sandy

jäkligt tänkvärt inlägg, jag hatar oxå herrcykeln!! jag håller koll på spanbloggen på fredag, och kommer det biljetter kan jag ju ta två till oss? :)

2009-06-10 @ 22:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0