"döö snooz-knappen döö" och "ångest"

Det är det som får sammanfatta min dag.

Spärrade upp ögonen och hade känslan av att något var väääldigt fel! Snabbt upp med klockan, 07.59. Nu undrar ni säkert varför denna tidpunkten fick mig att känna att något var fel. Jo, ni förstår, klockan 08.06 går min buss till jobbet ifrån sturegymnasiet. Om jag säger såhär, jag har fortfarande blodsmak i munnen och sprängda lungor efter min cykeltur i motvind(storm?). Hann jag med bussen? NEJ! Jag hade rött vid övergångsstället och bussen hade grönt. Hade jag kund vid 9 i dag? ÄÄÄh A! I ren panik ringer jag Sara och frågar om hon har kört från Halmstad i dag. Hon skulle precis åka så där hade jag tur. Utmattad sitter jag där och väntar på att hon ska komma. Jag tittar ner i väskan och plötsligt slår tanken mig...vart är mina nyklar? Husnycklar, lägenhetsnycklar, salongsnycklar, cykelnycklar, ALLT! Då har ju puckade jag lagt dom i cykelkorgen och med en klump i halsen panikspringer jag mot cykelparkering och intalar mig själv att Halmstadbor är snälla varelser. PUST, dom låg kvar.


Skickade precis sms till Emelié och trodde hon inte att jag var knäpp i huvudet innan så tror hon nog det nu, när jag desperat ber henne tvinga iväg mig någonstans för att upptäcka nya delar av världen.


Ibland blir jag rädd för mig själv


Kommentarer
Postat av: Katte

Det man inte har i huvudet får man ha i föterna, hehe. Vilken underbar start på daen hörru! tur att det ordnade sig iallafall. ha d fint!

2008-06-12 @ 12:26:08
URL: http://aydame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0