Varm mjölk och Gesällbrev

image47Åh jag säger då det att jag hatar när man inte kan somna på kvällen när man vet att man      måste sova för att man ska upp tidigt. I går låg jag och vände och vred på mig och låg och funderade på livet i största allmänhet: Åh, den frisyren ska jag klippa på det och det gesällmomentet, tänkt vad balen kommer bli rolig, åh hoppas jag kommer att vara fin, och tänk studenten! ojj va kul vi kommer ha.
Jaa tankarna snurrade om varandra. Kvart i ett bestämmer jag mig för att nu får det vara nog. Så kommer jag ihåg att mamma berättade för mig för länge sen att om man inte kan sova ska man dricka varm mjölk så somnar man. Sagt och gjort, kvart i ett på natten ställer jag mig och värmer mjölk! Om det funkade? Nej det gick åt skogen. Men till slut (säkert vid halv två - två) somnar jag in och vaknar trött som en ko klockan 7 på morgonen.

En heldag i skolan väntade och sedan gesällträning precis efter det. PUST. Detta gesällbrev alltså. Lite stressigt må jag säga. Men men. Jag siktar mot stjärnorna och ser hur långt jag kommer så att säga.image45

På onsdag ska Hanna och jag till Söndrums tennisklubb och kolla om man kan börja träna lite tennis där. Dags att damma av dom gamla racketarna kanske? Det var ju trots allt ett och ett halvt år sedan jag slutade nu!









tillbaka på planen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0