Jul 2012.

Så var julen slut och jag är i full gång med jobb igen! Julhelgen gick som vanligt i rasande fart! I lördags vid 17.30 åkte jag från jobbet mot Småland och ju närmre vi kom ju vitare blev det på marken. Väl i smålandsstenar var det vinterväder! Mysigt! Vi åt middag med min familj och spelade spel!

På söndagen skjutsade jag Niklas till reftele och sedan fortsatte jag mot Anderstorp där jag hälsade på Sandra och Victor ett par timmar! Trevligt värre!
På kvällen fixade vi till lite julmat hemma och sedan blev det tv-tittande och mys framför brasan!

Julafton började med att vi åkte en sväng till mormor på vitsippan i Gislaved! Sedan körde jag till reftele och hämtade upp Vincent som varit där under tiden vi var i Gislaved. Därefter blev det lite julklappsutdelning till Kalle anka. Jag hade nog varit snäll i år för jag fick ett Nintendo Wii med två spel till, Mario kart och super Mario, massa små köksredskap, en ljuslykta från kosta Boda i form av en dödskalle, lite hudprodukter, en kokbok, ja lite av varje helt enkelt!
På kvällen lagade vi äkta mexikansk middag i stället för julmat. Två olika sorters tacos med hemmagjorda majstortillas, guacamole, hemmagjord salsa och elotes (majskolv med crème fraîche, riven fetaost, chilipulver, lime och salt). Mums!
Sedan kollade vi enligt tradition på tomten är far till alla barnen.

Juldagen var lugn och skön. Var en sväng hos farmor och åt lunch. Sedan kom Niklas och vi bara slappade hela dagen. På kvällen lagade vi "pulled pork" burgare, sedan skippade vi utgång och höll oss hemma i stället! Skönt!

Så, där har ni min julhelg! Härligt avkopplande helt enkelt!


Kommentarer
Postat av: frida asp

Hej! Jag och min pojkvän letar efter en bra kennel till en fralla... Kommer också ifrån Halmstad och undrar om ni kan tipsa om någon bra kennel? Vart köpte ni eran och vad fick ni ge för den? Svara gärna till min mail om du har tid, [email protected] Ha det fint! =) / Frida

2013-05-07 @ 16:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0