Valborg i Båstad

Alltså jisses amalia vilken kväll det var i går! Jag hade så otroligt kul hela kvällen lång! Efter lite stress när jag kom hem från jobbet (bussen till båstad gick kvart över 8 och jag slutade jobba klockan 6) begav jag mig in till stan och upp till Linda och Ida på salongen där det var ett helt gäng tjejer på förfest. Partybuss till Båstad och Pepe's bodega där det bjöds på sommarpremiär med drinkar, plockmat och massa annat. Vi intog en soffa vid dansgolvet i ett av rummen och där befann vi oss större delen av kvällen... ja alltså inte sittandes utan vi stod i soffan och dansade hela hela kvällen! Lägg då märke till att vi kom dit vid 9 tiden och åkte hem klockan 2. Och hade inte tråkigt en enda sekund. Sikket ös det var.
Innan vi åkte hem satt vi ute på en bänk och väntade på bussen då det kom fram ett helt gäng transvestiter. Dom fascinerades av våra strumbyxor och klackar och var allmänt roliga. Tillslut skulle dom gå vidare och avslutade med följande beskrivning av sig själv, på klockren halländska "Häerregued, ein fuell gobbe i kjol i Båostad".


Jag lyckades släpa med mig en av bordsdekorationerna hela vägen från Pepe's och hem. Fråga mig inte hur det lyckades med tanke på att den bara var löst fastknuten i "repet" på min klänning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0