Det där med att "Jag är med barn"

Ja, rubriken står för min senaste fundering. Linda började gapskratta när hon hörde min teori och ni kommer antagligen också tycka att jag är allmänt knasig.
Men varför säger man att man är med barn eller att man ska ha barn eller att man vill ha barn. För tekniskt sett är det ju inte bara ett barn man får. Utan en hel människa, även en vuxen sådan så småning om. Så egentligen borde det heta att man är med människa. Eller något.
För man säger ju inte att man ska skaffa valp utan att man ska skaffa hund. Hmm...



I dag tänker jag även tillägna ett litet inlägg till min vän Hanna som nu idag har lämnat lilla Strawtown för stora stockholm. Detta är givetvis mycket mycket tråkigt men jag önskar dig all lycka bland stekarna kompis! :) Och hon kan även räkna med besök.


på den snygga tiden


Kommentarer
Postat av: sandra

inatt drömde jag att jag var med människa. att jag skulle föda människan, men sen vaknade jag, lika bra det kanske, för jag höll på att svämma över av moderskänslor när jag vaknade..

2009-10-02 @ 08:22:22
URL: http://sandrasss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha stekar kompisar ? ja har ju iaf 3 st :D haha!

2009-10-02 @ 16:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0