En dag i trollhättan

Ja, fredagen spenderades ju som sagt i trollhättan på Amigo ink. En otroligt fräsh och fin tatueringsstudio. Mardo som tatuerade oss kändes väldigt proffsig och duktig på det han gjorde. När vi kom dit gick han igenom med oss alla vad som var möjligt och inte med våra motiv, allt för att få en så hållbar tatuering som möjligt (tro mig, det är många tatueringar jag sett som inte kommer vara snygga om några år). Jag kan ju säga att den storleken jag har på min text jag gjorde är minsta möjliga för att inte tatueringen ska se ut som en ful klump om några år.

Hur som helst. Jag var tredje person ut att tatueras och fy i hela fridens namn vad ont det gjorde. Ja, jag har ju gått igenom det där 2 gånger innan men den här gången var värre än någonsin. Min text sitter alltså på sidan av kroppen, från "under armhålan" (ja, alltså inte bokstavligt talat för den börjar ju under bh:n) och ner. Kalla mig klen, men det var fruktansvärt. Jag beundrar min vän Malin, som gjorde en stor fet blomsterranka som jag ritat, på samma ställe. Malin, dog du inte? Själv kämpade jag för mitt liv! Skämt och sido.


Visste ni förresten att man inte alls ska använda Helsosan-salva på sin tatuering? Båda gångerna jag har tatuerat mig innan har jag fått direktiv om att använda den. Men det ska man tydligen absolut inte för den kväver tatueringen.


Niklas gjorde ett old-school ankare

Helt ärligt så känns det som om jag har varit hos riktiga b-tatuerare innan om man jämför med hur allt gick till här. Så jag rekommenderar verkligen Amigo ink!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0