Att heta Amanda Sofie

Ja det är inte alltid så lätt vill jag meddela. Ett exempel, Att jobba som frisör när man lätt blir trött på sitt hår är inte bra. Detta leder till impulser som jag sedan kanske ångrar. Dagens i-landsproblem vettni. I dag fick jag ett sådant ryck. Och Sara, hon var snabb hon på att komma på lösningen på problemet. Hon tycker nämligen att jag ska permanenta mig. Okej, inte tantkrull nu då va. Utan, som Sara själv uttryckte det, "sunkiga lockar" = ruffsiga stora lockar. Och nej, jag gjorde inte det i dag. nej nej nej, om jag ska göra det så måste jag testa att bara rulla upp det på spolarna med vatten först för att se hur det blir. För jag haralltid varit anti permanenter.


I dag ringde mamma och sa att jag måste börja kolla efter vilken restaurang jag vill ut och äta på för att fira min födelsedag. Födelsedag? Yepp. Konstigt men sant. Nästa vecka fyller jag 20 år. Förstår ni? 20 år!!! Det innebär att jag inte längre är tonåring, det är 45 år tills jag går i pension, jag får gå på systemet, jag kommer inte in på fler ställen när man går ut eftersom idioterna har satt ålder 21 överallt, inom 15 år bör jag ha skaffat barn, villa, volvo, vovve. Ja herrejisses, det är bara början. Jag kommer drabbas av ålersnojja.


då blir det fest tjoho

Kommentarer
Postat av: Katte

Tuta i kör Amanda! tuta o kör! :)

2009-01-09 @ 11:27:12
URL: http://ayudame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0