Hej, vi ringer från polisen...

"Hej, vi ringer från sälenpolisen"
"Hej" (mitt hjärta börjar slå i en häftig fart då jag vet att mina föräldrar är i Kläppen hos några vänner och det ringde från min pappas mobil)
"Det är såhär att vi har hittat en väldigt full man här på afterskin här i skidorten och har letat reda på hans mobil för att få tag på någon familjemedlem"
"ähh...okej" (vafan är det någon som driver med mig? känner jag igen rösten, känner jag igen rösten. NEJ JAG KÄNNER INTE IGEN RÖSTEN! vad fasen är detta!?)
"Eller vi har hittat ett par här. Är detta möjligtvis dottern?"
 "Äää aa" (vid detta laget började jag i panik tänka på vad för utpressing mina föräldrar ska bli utsatta för för att betala tillbaka på denna pinsamhet)
"Vi kommer att ta in dom över natten och ta lite prover och sådant på dom i mon morgon, är det okej"
"Jaahaa" (VAD I HELSKOTTA ÄR DET SOM HÄNDER!?)

Plötsligt bryter personen i luren ut i ett gapflabb och jag inser att det är Johnny, några husvagnskompisar till mamma och pappa som jag inte hade en aning om var med i kläppen! Och då jag bara träffar dom på somrarna så känner jag inte igen rösten. PUST! Mina föräldrar är inte dom som är dom som inte kan dricka med måtta, därför blev jag grymt orolig innan jag fattade vad det var frågan om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0