det är inte kul att vara vuxen

image48En dag ledig från skolan och det var bestämt att jag skulle åka till Salongen i laholm för att öva inför denna kommande gesällen. Systern min var med eftersom det var henne jag skulle klippa denna vackra dag. Kliver på bussen och höll bokstavligt talat på att sätta i halsen när busschauffören sa vad det kostade. 51 SPÄNN!!!! FÖR ATT ÅKA TILL HÅLAN LAHOLM!? Och inte nog med det så skulle jag ju hem också, vilken innebar ytterligare 51 kronor! Och jag kan ju säga att det ekade i plånboken redan innan jag satte min fot på buss 324, jag vågar inte ens tänka på vad det gör nu! Det SVIDER att ha fyllt 19 och åka som vuxen. Men jag menar, vart är världen på väg om man kan åka fram och tillbaka till Göteborg för 86 kronor och till Laholm för 102? Hallowja! Haha det är lite komiskt faktist!

För övrigt kan jag tala om att mina vänner berättade för mig i går att Halmstad hade 20 minuter sol sammalagt i december. Och det brukar vara flera timmar annars. Inte konstigt att man är trött!


pust suck stonk

Kommentarer
Postat av: ella

omg. över hundra spänn till laholm. jag är djups chockad. "åk kollektivt, jovesst."

2008-01-28 @ 16:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0