Uppdatering: Julbak

Min dag har varit katastofal. Klockan 8 gick jag upp. Åt frukost, förberedde julbaket. Sedan satte jag igång. Samtidigt började Niklas med att installera vårat bredband som SKULLE börja funka i dag. Och vad tror ni händer? Jo, bredbandet funkar inte så Niklas ringer bredbandsbolaget och dom säger att det är fel på vårat modem och att det kommer att ta 3-4 arbetsdagar innan det funkar. Sedan lägger han lugnt på luren och berättar det för mig som står mitt i knäckbaket. Gissa om jag gick i taket när han berättar detta för mig och att dom dessutom sagt att om installatören kommer hit och felet beror på att vi har gjort fel så får vi betala 1500 spänn. I helskotta heller för ett bredband som är i månad försenat. Så jag tar telefonen och ringer kundtjänsten och är allt annat än glad, efter om och men fixar dom så att jag får ett mobilt bredband till det andra funkar. Och vad händer en timma senare, jo, dock ringer Niklas och säger att problemet är fixat och nu funkar det.

Tillbaka till julbaket. Knäcken blev superbra men när jag ska röja upp i kylskåpet så ramlar våra nyinköpta marmeladburk ut och splash så ligger marmeladen och tusen glasbitar över hela vårat köksgolv. Jag samlar mig, tar djupa andertag och räknar till tio. Sååå plockar jag iordning och ger mig iväg för att köpa marshmallows(som för övrigt inte var lätt att få tag på). Hem igen och börja med nästa julgodis, nämligen tryffel...som gick åt skogen och jag totalmisslyckades eftersom jag lyckades få chokladen att skära sig. Alltså, åt h*lv*te med tryfflen.
Slutligen gjorde jag rocky road och denna ser det för tillfället ut som att jag lyckades med.


Nu går sunes jul på repeat för att påminna mig om att det finns dom som är sämre än jag på att baka julgodis.


Rocky road

Ursäkta detta fantastiskt tråkiga inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0